Nudging för digitala marknadsförare

Corona har inte hindrat undervisningen – det blev en digital kurs denna gången.

Under hösten har vår VD Katharina Paoli Brunat fått inta rollen som lärare på Sälj och Marknadshögskolan i Göteborg. Nudgd har nämligen varit kursledare i en tre veckor lång kurs i nudging för programmet Digital marknadsförare. Programmet är en tvåårig YH-utbildning som hålls både i Stockholm och i Göteborg. Efter utbildningen kan studenterna arbeta till exempel som digital marknadsförare, marknadskoordinator eller digital analytiker.

Eleverna som läst kursen nudging för digitala marknadsförare har bland annat fått lära sig om beteendevetenskapliga förklaringar till mänskligt beslutsfattande, olika nudgingtekniker och när de är lämpliga att använda, konkreta exempel på nudgar, etiska aspekter kring användningen av nudging och hur en mäter effekten av nudgar.

Studenterna har blivit fullmatade med både teori och praktiska exempel på nudging för digitala marknadsförare. Och som slutprov fick de själva gå ut på stan och testa sina egna nudgingidéer. Vi ser fram emot att se var alla dessa nya nudgare kommer åstadkomma i framtiden!

Vill du också ha en nudging-lärare på ert program? Tveka inte att kontakta oss!

Share this Post

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *